keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

ILOITSEN


..kun vitosia yleensä kokeista saanut oppilas saakin seiskan.
…kun yleensä tunneilla levottomasti harhaileva oppilas tarttuu annettuun tehtävään ja keskittyy.
…kun työkaveri toivottaa minulle huomenta.
…kun luokka yhdessä ratkoo annettua ongelmaa.
…kun yksinäinen, hiljainen tyttö nauraa välitunnilla tyttöporukassa.
…kun joku on tuonut opettajainhuoneeseen tarjolle suklaata ilman syytä.
…kun yksikään tekninen laite ei jumita koko päivänä.
…kun oppilaan huoltaja on laittanut viestiä ihan vain kysyäkseen, miten hänen lapsellaan koulussa menee.
…kun luokan heikoinkin oppilas tajuaa, mikä on predikatiivi.
…kun koulun käytävillä tuoksuu köksänluokissa leivottu pulla.
…kun oppilaat pitävät valitsemastani luettavasta kirjasta.
…kun oppilaat haluavat vielä seuraavallakin tunnilla jatkaa keskustelua, jota on edellisellä tunnilla käyty.
…kun ulkona paistaa aurinko.
…kun oppilaat menevät ulkovälitunnille ulos ilman, että valvovan opettajan tarvitsee menettää hermojaan heitä ulos ajaessaan.
…kun oppilas, joka yleensä kirjoittaa vain viiden rivin kirjoitelmia, kirjoittaa sivun mittaisen tekstin.
…kun koulun kirjaston ovella on jono ennen sen avaamista.
…kun kuvisope on oppilaiden kanssa tehnyt luokkani vitriiniin jotain hienoa.
…kun oppilas uskaltaa antaa palautetta.
…kun luokkani liitutaulu on pesty ihan puhtaaksi.
…kun ysiluokkalaiset nauravat teksteilleen, joita he ovat seiskalla kirjoittaneet.
…kun saan opettaa pilkkusääntöjä.
…kun jaksan hermostumatta sietää lapsellisesti ja ilkeästikin käyttäytyvää oppilasta.
…kun oppilas haluaa kertoa minulle asioista, jotka eivät liity kouluun.
...kun saan tehdä työtä, jossa saan olla luova, kokea joka päivä uusia asioita ja josta useimmiten kovasti pidän. (10/2012)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti